Herbert Gustave Schmalz

Dirz...7xw6
28 Jan 2024
44



Herbert Gustave Schmalz'ın 1911 tarihli eseri, Hristiyanlığın hızla yayıldığı ve korkunç baskılarla karşı karşıya kaldığı döneme, yani ilk 300 yılına ışık tutuyor. Bu dönemde, Romalı İmparatorlar Hristiyanları Roma'daki Kolezyum'da aslanlara yem etmiş ve bu vahşi gösteri halka sunulmuştur. Hristiyanların vahşi hayvanlar tarafından öldürülmesi, öğleden sonra başlayıp akşama kadar süren bir olaydı ve bu olayın ardından Gladyatör oyunları başlıyordu.
Gerçekçi resimleriyle tanınan Schmalz, bu tarihi olayı ayrıntılı bir kompozisyonla resmetmiştir. Bu korkunç anları, süslemeci ve görsel açıdan çekici bir şekilde sunar. İçerikle görsel açıdan bir zıtlık yaratan sanatçı, ilk bakışta gerilimli bir atmosfer sunmaz. Ancak resme daha yakından baktığımızda, arka planda demir parmaklıklar arkasındaki aslanları gördüğümüzde birazdan olacakların boyutunu anlarız.

Bu resimde, direklere bağlanmış kadın figürlerinin umutsuz durumunu gördükten sonra, kendimizi bu kadınlar gibi çaresiz hissetmemiz kaçınılmaz oluyor. Her biri ölümle yüz yüze olan bu Hristiyanların, özellikle kadın olmaları, 20. yüzyılın başında yapılan bir resim için oldukça Romantik bir yorum. Ressam, izleyicinin duygusal tepkisini artırmak amacıyla sadece kadınları gösteriyor. Her bir kadın farklı bir pozisyonda, farklı bir duyguyu yansıtıyor. Kimi gözlerini kapatarak yaklaşan sonu görmemeyi tercih ediyor, kimi son anına kadar dua ediyor, kimi çaresizlik içinde kendini yere bırakmış ve kimi de kendinden geçip arenanın kanlı kumlarına düşmüş...
Ressam, Hristiyanların çaresizliğini yansıtmakla kalmıyor, aynı zamanda Roma İmparatorluğu'nun gücünü de betimliyor. Antik dönemin büyük yapılarından biri olan kolezyumu, zeminden yukarıya doğru bir perspektifle göstererek, bu yapıların etkileyiciliğini ve ihtişamını ön plana çıkarıyor. Bu ihtişam, aynı zamanda Roma'nın gücünü sembolize ediyor ve Hristiyanlar için kaçacak bir yerin olmadığı mesajını veriyor...

Okuduğunuz için teşekkür ederim, sanatla kalın.



Herbert Gustave Schmalz's 1911 work sheds light on the period when Christianity spread rapidly and faced terrible oppression, that is, its first 300 years. During this period, Roman Emperors fed Christians to lions in the Colosseum in Rome, and this wild spectacle was presented to the public. The killing of Christians by wild animals was an event that started in the afternoon and lasted until the evening, and after this event, the Gladiator games began. Schmalz, known for his realistic paintings, depicted this historical event with a detailed composition. It presents these terrifying moments in an embellishing and visually appealing way. Creating a visual contrast with the content, the artist does not present a tense atmosphere at first glance. However, when we look at the picture more closely and see the lions behind the bars in the background, we understand the magnitude of what is about to happen.

After seeing the hopeless situation of the female figures tied to the poles in this painting, it is inevitable for us to feel helpless like these women. The fact that these Christians, each facing death, are especially women is a very Romantic interpretation for a painting painted at the beginning of the 20th century. The painter shows only women in order to increase the emotional response of the viewer. Each woman reflects a different emotion in a different position. Some choose not to see the approaching end by closing their eyes, some pray until the last moment, some throw themselves down in despair, and some faint and fall into the bloody sands of the arena...

The painter not only reflects the despair of Christians, but also depicts the power of the Roman Empire. It shows the Colosseum, one of the great structures of the ancient period, from a perspective from the ground up, highlighting the impressiveness and magnificence of these structures. This magnificence also symbolizes the power of Rome and gives the message that there is nowhere for Christians to escape...

Write & Read to Earn with BULB

Learn More

Enjoy this blog? Subscribe to Art History

2 Comments

B
No comments yet.
Most relevant comments are displayed, so some may have been filtered out.