Ansel Adams kimdi?

Gmw7...Mo7G
15 Jan 2024
53

20 Şubat 1902'de doğan ve 22 Nisan 1984'te vefat eden Ansel Easton Adams, ünlü bir Amerikalı fotoğrafçı ve çevreciydi. Amerika'nın batısındaki manzaraların siyah beyaz fotoğraflarını çekmesiyle tanındı. Adams, keskin odak ve görüntülerde ton aralığının kapsamlı kullanımı ile karakterize edilen "saf" fotoğrafçılığı teşvik etmeye adanmış bir fotoğrafçı derneği olan Group f/64'ün oluşumunda önemli bir rol oynadı. Adams, Fred Archer ile işbirliği yaparak, bir görüntünün ton aralığını anlamayı ve istenen son baskıyı elde etmek için pozlama, negatif geliştirme ve baskıda bilinçli seçimler yapmayı içeren bir teknik olan Zone System'i geliştirdi.

Adams, hayatı boyunca çevre korumanın sadık bir destekçisiydi ve fotoğraf çalışmaları, savunuculuk çabalarıyla derinden iç içe geçmişti. 12 yaşında Yosemite Ulusal Parkı'na ilk ziyareti sırasında ilk kamerasını aldı. Fotoğrafçılık yolculuğuna Sierra Club'ın bir üyesi olarak başladı ve daha sonra milli parkların fotoğraflarını çekmek için Amerika Birleşik Devletleri İçişleri Bakanlığı ile işbirliği yaptı. Adams, Milli Park sisteminin genişletilmesine yaptığı katkılar ve ısrarlı savunuculuğu nedeniyle 1980'de Başkanlık Özgürlük Madalyası ile onurlandırıldı.

Ayrıca Adams, New York'taki Museum of Modern Art'ta fotoğraf departmanının kurulmasında çok önemli bir danışmanlık rolü oynadı. Bu gelişme, fotoğrafçılık için kurumsal tanınırlığın sağlanmasında önemli bir dönüm noktası oldu. Bölümün ilk fotoğraf sergisinin düzenlenmesine aktif olarak katıldı, Aperture fotoğraf dergisinin kurucularından biri oldu ve Arizona Üniversitesi'nde Yaratıcı Fotoğrafçılık Merkezi'nin kurulmasında etkili oldu.

Adams c. 1941, Wikipedia aracılığıyla.

Erken çocukluk ve eğitim

San Francisco'nun Fillmore Bölgesi'nde doğan Ansel Easton Adams, Charles Hitchcock Adams ve Olive Bray'in tek çocuğuydu. Amcasının adına Ansel Easton adı verildi. Olive'in ailesi, büyükbabasının ne yazık ki Nevada'daki madencilik ve emlak girişimlerine yapılan başarısız yatırımlar nedeniyle mali yıkıma yol açan gelişen bir nakliye işine sahip olduğu Baltimore'dan geliyordu. Adams ailesi, 18. yüzyılın başlarında Kuzey İrlanda'dan göç eden New England kökenlidir. Ansel'in baba tarafından büyükbabası, daha sonra babasının yönettiği başarılı bir kereste işi kurdu. Ansel, daha sonraki yıllarında, muhteşem sekoya ormanlarının tükenmesine katkıda bulunduğu için büyükbabasının dahil olduğu endüstriyi onaylamadığını ifade etti. Ansel'in en eski anılarından biri, 1906 San Francisco depreminin neden olduğu yangınlardan yükselen dumana tanık olmaktı. İlk sarsıntılar sırasında zarar görmemiş olmasına rağmen, üç saat sonra bir artçı şokla yüzü önden bir bahçe duvarına fırlatıldı, bu da burnunun kırılmasına ve ömür boyu ağzından nefes alma ihtiyacına neden oldu. Bir doktor, yetişkinliğe ulaştığında burnunu yeniden takmayı önerdi, ancak burun eğri kaldı ve onu hayatı boyunca ağızdan nefes alma zorunluluğuyla baş başa bıraktı.

1907'de ailesi, Presidio Ordu Üssü'nün hemen güneyinde, San Francisco'nun Seacliff mahallesi yakınlarındaki yeni bir konuta taşındı. Yeni ev, Golden Gate ve Marin Headlands'in muhteşem manzarasına sahipti.

Ansel hiperaktif bir çocuktu ve sık sık hastalandı, hipokondriye yatkındı. Birkaç arkadaşı vardı, ancak Altın Kapı'ya bakan tepelerdeki aile evini çevreleyen doğal güzellik, çocukluk dönemi keşifleri için bolca fırsat sağlıyordu. Oyunlara veya spora ilgisi olmasa da, erken yaşlardan itibaren doğaya karşı derin bir takdiri vardı, böcekleri topluyor ve Lobos Deresi'ne, Baker Sahili'ne ve San Francisco'nun engebeli ve evcilleştirilmemiş kıyı şeridinin bir bölümü olan Lands End'e giden deniz kayalıklarına gidiyordu. gemi enkazları ve toprak kaymaları ile karakterizedir. Ansel'in babasının üç inçlik bir teleskopu vardı ve astronomiye olan ortak tutkuları onları birlikte Mount Hamilton'daki Lick Gözlemevi'ni ziyaret etmeye yöneltti. Aslında, Charles Adams, 1925'ten 1950'ye kadar Pasifik Astronomi Derneği'nin ücretli sekreter-saymanı olarak görev yaptı.

1907 Paniğinin ardından Ansel'in büyükbabasının ölümünden sonra, Charles Adams işinde önemli mali kayıplarla karşı karşıya kaldı. Kaybın bir kısmı, Ansel'in amcası Ansel Easton ve Cedric Wright'ın şirketteki hisselerini gizlice satan babası George'a atfedildi ve böylece önemli miktarda para karşılığında Hawaiian Sugar Trust'a kontrol hissesi sağladı. 1912'de ailenin yaşam standardı büyük ölçüde düştü.

Ansel, huzursuzluk ve dikkatsizlik nedeniyle birkaç özel okuldan atıldı. Sonuç olarak, 12 yaşına geldiğinde babası onu okuldan almaya karar verdi. Sonraki iki yıl Ansel, özel öğretmenler, teyzesi Mary ve babasından eğitim gördü. Mary, 19. yüzyıl agnostiği ve kadınların oy hakkının savunucusu olan Robert G. Ingersoll'un hayranıydı ve onun öğretileri, Ansel'in yetiştirilmesinde önemli bir rol oynadı. 1915'teki Panama-Pasifik Uluslararası Sergisi sırasında Ansel'in babası, eğitiminin bir parçası olarak her günün bir bölümünü sergileri incelemekle geçirmesi konusunda ısrar etti. Sonunda 8 Haziran 1917'de sekizinci sınıftan mezun olan Bayan Kate M. Wilkins Özel Okuluna giderek örgün eğitimine devam etti. Daha sonraki yıllarda diplomasını evinin misafir banyosunda sergiledi.

Ansel'in babası, ona Ralph Waldo Emerson tarafından savunulan değerleri aşılayarak onu hem insanlığa hem de doğal dünyaya karşı sosyal sorumluluğu onurlandıran mütevazı, etik bir yaşam sürmeye teşvik etti. Ansel, babasıyla sevgi dolu bir bağ paylaşıyordu ancak fotoğrafa olan ilgisini onaylamayan annesiyle mesafeli bir ilişkisi vardı. 1950'de annesinin ölümünün ardından Ansel, cenazesi için bir tabut seçerken cenazeciyle bir anlaşmazlık yaşadı. Odadaki en ucuz seçeneği, 260 dolarlık bir tabutu seçti ve bu görevi üstlenmeden yapabileceğinin en az bu olduğunu düşündü. Cenazeci, "Ölülere saygınız yok mu?" Ansel'in yanıtladığı, "Böyle bir yorum daha yap, ben de annemi başka bir yere götüreceğim."

Adams'ın Wikipedia aracılığıyla sahip olduğu ilk model olan Kodak No 1 Brownie Model B kutu fotoğraf makinesi.

Gençlik

Adams, 12 yaşındayken 16 yaşındaki komşusu Henry Cowell'in kendi evinde piyano çaldığını duyduktan sonra piyano çalmaya ilgi duymaya başladı. İlgisini çeken Adams, kendi kendine müzik çalmayı ve okumayı öğrendi. Daha sonra ünlü bir avangart besteci olan Cowell, Adams'a bazı dersler verdi. Sonraki on yılda, üç müzik öğretmeni ona akıl hocalığı yaparak tekniğini ve disiplinini geliştirmesi için onu teşvik etti. Sonuç olarak Adams, klasik bir piyanist olarak kariyer yapmaya kararlı hale geldi.

1916'da Adams, ailesiyle birlikte Yosemite Ulusal Parkı'na ilk ziyaretini yaptı. Vadiyle ilgili ilk deneyimini canlı bir şekilde anlatarak, bunun onları hayret ve huşu ile dolduran nefes kesici bir manzara olduğunu belirtti. Yosemite'nin güzelliği onun üzerinde kalıcı bir etki bırakarak hayatında yeni bir sayfa açtı. Bu gezi sırasında babası ona ilk fotoğraf makinesini, bir Eastman Kodak Brownie kutu fotoğraf makinesini hediye etti. Karakteristik coşkusuyla beslenen Adams, ilk fotoğraflarını o sırada çekti. Ertesi yıl, daha iyi kameralar ve bir tripodla donatılmış olarak Yosemite'e tek başına döndü. 1917 ve 1918 kışlarında, karanlık oda tekniğinde temel becerileri kazandığı San Francisco'daki bir fotoğraf düzenleyicide yarı zamanlı çalıştı.

Ne yazık ki Adams, 1918 salgını sırasında İspanyol gribine yakalandı ve iyileşmesi birkaç hafta sürdü. Bu deneyim onun üzerinde derin bir etki bırakarak temizlik takıntısına yol açtı. Hemen ardından ellerini yıkamadan herhangi bir şeye dokunma korkusu geliştirdi. Adams, doktorunun itirazlarına rağmen ailesini onu Yosemite'e geri götürmeye ikna etti. Şaşırtıcı bir şekilde, ziyaret onu sadece hastalığından kurtarmakla kalmadı, aynı zamanda takıntılarını da hafifletti.

Adams, fotoğraf dergilerinin hevesli bir okuyucusuydu, düzenli olarak kamera kulübü toplantılarına katıldı ve sık sık fotoğraf ve sanat sergilerini ziyaret etti. Emekli bir jeolog ve amatör ornitolog olan ve sevgiyle "Frank Amca" olarak bahsettiği Francis Holman ile hem yaz hem de kış mevsimlerinde Yüksek Sierra bölgesini keşfetti. Holman, kamp yapma ve tırmanma bilgisini Adams'a aktardı. Bununla birlikte, gecikme gibi güvenli tırmanma tekniklerindeki ortak uzmanlık eksiklikleri, felaketle birkaç yakın çağrıya yol açtı.

Adams, Yosemite'deyken pratik yapmak için bir piyanoya ihtiyaç duydu. Bir korucu onu, Yosemite'de bir stüdyo evi olan ve yazları orada ikamet eden peyzaj ressamı Harry Best ile tanıştırdı. En iyisi Adams'ın eski kare piyanosunda çalışmasına cömertçe izin verdi. Adams, Best'in daha sonra evlendiği kızı Virginia ile ilgilenmeye başladı. Best'in 1936'da vefatının ardından stüdyo Virginia'ya miras kaldı ve 1971'e kadar işletti. Bugün stüdyo Ansel Adams Galerisi olarak biliniyor ve Adams ailesinin mülkiyetinde kalıyor. Adams, 17 yaşında dünyanın vahşi yerlerini korumaya adanmış bir organizasyon olan Sierra Club'a katıldı. 1920'den 1923'e kadar Yosemite Vadisi'ndeki LeConte Memorial Lodge olarak bilinen Sierra Club ziyaretçi tesisinin yaz bekçisi olarak çalıştı. Adams, Sierra Club üyeliğini hayatı boyunca sürdürdü ve karısı gibi yönetmen olarak görev yaptı. 1934'te Sierra Club'ın yönetim kuruluna seçildi ve 37 yıl bu görevi sürdürdü. Adams, kulübün yıllık High Trip'lerine aktif olarak katıldı ve sonunda bu geziler için müdür yardımcısı ve resmi fotoğrafçı oldu. Sierra Nevada'da birkaç ilk tırmanışı başarmasıyla tanınır.

Yirmili yaşlarında, Adams'ın en yakın arkadaşı ve kültürel akıl hocası olan kemancı ve amatör fotoğrafçı Cedric Wright da dahil olmak üzere birçok arkadaşının müzik dünyasıyla bağlantıları vardı. Ortak felsefeleri, Edward Carpenter'ın hem yaşamda hem de sanatta güzellik arayışını vurgulayan "Demokrasiye Doğru" adlı çalışmasından kaynaklanmıştır. Adams, Yosemite'de bulunduğu süre boyunca birkaç yıl boyunca kitabın cep baskısını yanında taşıdı ve bu, kişisel bir yol gösterici felsefe haline geldi. Adams daha sonra güzelliğe olan inancını ifade ederek taşların, suyun, havanın, toprağın, insanların ve onların geleceklerinin ve kaderlerinin önemini kabul etti.

Adams, yaz aylarında yürüyüş, kamp ve fotoğrafçılık yaşam tarzını benimserken, yılın geri kalanını piyano becerilerini geliştirmeye adadı. Tekniğini ve müzikal ifadesini özenle geliştirdi. Gelirini desteklemek için piyano dersleri de verdi. Ekstra fonla, müzikal isteklerine uygun bir kuyruklu piyano satın alabildi. Adams, hâlâ müzik alanında kariyer yapma emelleri beslemesine rağmen, nispeten küçük ellerinin getirdiği sınırlamaları fark etmeye başladı. Saygın yargıçlar onu yetenekli bir piyanist olarak görse de, bir kemancı ve bir dansçıdan oluşan Milanvi Trio'ya dahil olması, bir eşlikçi olarak eksikliklerini ortaya çıkardı. En iyi ihtimalle, sınırlı bir yelpazeye sahip bir piyanist olarak mütevazı bir kariyer elde edebileceğini veya alternatif olarak eşlikçi veya piyano öğretmeni rollerini sürdürebileceğini fark etmesi yedi yıl daha aldı.

Lodgepole Pines, Merced Nehri'nin Lyell Çatalı, Yosemite Ulusal Parkı (1921) - Wikipedia aracılığıyla Ansel Adams.

günlerin sonu

22 Nisan 1984'te Adams, kardiyovasküler hastalık nedeniyle 82 yaşında vefat etti. Kaliforniya, Monterey'deki Monterey Yarımadası Devlet Hastanesinde yoğun bakım ünitesindeydi. Öldüğü sırada etrafı karısı, çocukları Michael ve Anne ve beş torun tarafından çevriliydi. Ölümünün ardından Adams'ın cesedi yakıldı ve külleri, kendisi için derin önem taşıyan Yosemite Ulusal Parkı'nda bulunan Half Dome'a serpildi.

Adams'ın fotoğraflarının çoğunun yayın hakları The Ansel Adams Publishing Rights Trust'ın mütevellileri tarafından yönetilmektedir. Çalışmalarının kapsamlı bir koleksiyonu, Tucson'daki Arizona Üniversitesi'nde bulunan Yaratıcı Fotoğrafçılık Merkezi'ndeki arşivde yer almaktadır. Adams'ın birçok eseri müzayedeye çıkarıldı ve Haziran 2010'da Sotheby's New York'ta 722.500$'a ulaşan "Clearing Winter Storm, Yosemite National Park"ın büyük ölçekli baskısı da dahil olmak üzere kayda değer satışlar yapıldı. orijinal bir Ansel Adams fotoğrafı için. Bu rekor daha sonra 14 Aralık 2020'de Sotheby's New York'ta "The Tetons and the Snake River" adlı fotoğrafının duvar boyutunda başka bir baskısı 988.000 dolara satıldığında aşıldı.

John Szarkowski, "Ansel Adams: Classic Images" kitabının girişinde, Amerikalıların Adams için sürekli olarak ifade ettikleri olağanüstü sevgi ve hayranlık fenomenini kabul ediyor. Bu taşkın destek, onun son yıllarında başladı ve ölümünden sonra bile sarsılmaz bir coşkuyla devam ederek, belki de ülke tarihinde eşi benzeri olmayan bir görsel sanatçıya bir yanıt haline geldi.

Glacier Ulusal Parkı'ndaki yaprakların yakın çekimi (1942) - Ansel Adams, Wikipedia aracılığıyla.

fotoğrafçılık

resimcilik

1921'de Adams'ın ilk fotoğrafları yayınlandı ve Best's Studio ertesi yıl Yosemite baskılarını satmaya başladı. Adams, ilk çalışmalarında bile titiz bir kompozisyon anlayışı ve dengeli bir ton dağılımı elde etme konusunda keskin bir farkındalık sergiledi. Ailesiyle mektuplarında ve yazışmalarında, en avantajlı bakış açılarına tırmanma ve görüntülerini yakalamak için en sert unsurlara göğüs germe cüretini dile getirdi.

1920'lerin ortalarında, fotoğrafta hakim olan eğilim, yumuşak odak, dağınık aydınlatma ve diğer sanatsal tekniklerle resimlerin özelliklerini taklit etmeyi amaçlayan resimselcilikti. Adams, kağıda yağlı bir mürekkebin uygulanmasını içeren bromoil işlemi de dahil olmak üzere bu tür yöntemleri denemeye cesaret etti. Buna bir örnek, 1921'de çekilmiş "Lodgepole Pines, Lyell Fork of the Merced River, Yosemite National Park" (orijinal adı "Tamarack Pine") fotoğrafıdır. Adams, yumuşak odaklı bir lens kullanarak parlak bir parlaklık elde etti. bir yaz öğleden sonrasının büyüleyici ambiyansı.

Adams, fotoğraflarını elle boyamakla kısa bir süre uğraşsa da, 1923'te artık bu uygulamayı sürdürmeyeceğini açıkladı. 1925'e gelindiğinde, keskin odak, yüksek kontrast, hassas pozlama ve titiz karanlık oda işçiliğine öncelik veren daha gerçekçi bir yaklaşımı seçerek resimciliği tamamen terk etti.

 Monolith, the Face of Half Dome, Yosemite Ulusal Parkı, Kaliforniya (1927) - Ansel Adams, Wikipedia aracılığıyla.

yekpare


1927'de Adams, zengin bir San Francisco sigorta patronu ve sanatın koruyucusu olan Albert M. Bender ile bir işbirliğine girişti. Adams, Bender'in yardımıyla açılış portföyünü High Sierras'ın Parmelian Prints olarak bilinen yeni geliştirdiği tarzda üretti. Bu koleksiyon, ton kontrastlarını yoğunlaştırmak için cam plakalar ve koyu kırmızı bir filtre kullanarak Korona görüş kamerasını kullanarak yakaladığı ikonik fotoğrafı "Monolith, the Face of Half Dome"u içeriyordu. Bu özel keşif gezisi sırasında, Adams kendisini yalnızca tek bir plaka ile buldu ve son çekimi yapmadan önce, karartılmış gökyüzünün istenen etkisini "görselleştirdi". Deneyimi yansıtarak, "İstenen görüntüyü elde etmeyi başardım: konunun gerçekte nasıl göründüğünü değil, bana nasıl hissettirdiğini ve son baskıda nasıl görünmesi gerektiğini" ifade etti. Bir biyografi yazarı tarafından Adams'ın en önemli fotoğrafı olarak anılan bu fotoğraf, tonal değerleri derinlemesine manipüle etmesi nedeniyle geleneksel fotoğrafçılıktan bir ayrılığı işaret ediyordu. Adams'ın ilk kez 1934'te yazılı olarak ifade ettiği görselleştirme kavramı, onun fotoğrafik yaklaşımının altında yatan temel bir ilke haline geldi.

Adams'ın ilk portföyünün başarısı, Bender tarafından sağlanan destek ve promosyonla yaklaşık 3.900 $ kazanç elde ettiği için kayda değerdi. Daha sonra, portföyünü edinen varlıklı müşterilerin fotoğrafını çekmek için ticari görevler almaya başladı. Bu dönem, Adams'ın özenle hazırlanmış fotoğraflarını doğru bir şekilde yeniden üretmenin önemi konusundaki farkındalığını da artırdı. Bender'in daveti üzerine, kendini kaliteli baskı sanatına ve kitap üretiminde yüksek standartları korumaya adamış bir dernek olan Roxburghe Club'a üye oldu. Adams, katılımı sayesinde, daha sonra çeşitli diğer projelere uyguladığı baskı teknikleri, mürekkepler, tasarım ve düzen hakkında değerli bilgiler edindi.

Adams, 1925'ten 1926'ya kadar farklı kadınlarla ilişki kurduğu kısa bir aradan sonra 1928'de Virginia Best ile evlendi. Masraflardan tasarruf etmek için, yeni evliler başlangıçta Adams'ın ailesinin yanına taşındı. Ancak ertesi yıl, yan tarafa bir ev inşa ettirdiler ve onu eski eve bir koridorla bağladılar.

"Castle Gayzer Koyu, Yellowstone Ulusal Parkı," Wyoming; Ansel Adams'ın Milli Parklar ve Anıtların Fotoğrafları serisinden, 1941 - 1942 yılları arasında derlenmiş, yakl. 1933 - 1942. Vikipedi aracılığıyla.

saf fotoğrafçılık

1929'dan 1942'ye kadar Adams, çalışmalarında önemli bir büyüme ve sağlamlaşma yaşadı ve kendisini önemli bir figür haline getirdi. Özellikle 1930'lar, bir deney ve yüksek verimlilik dönemi oldu. Görkemli dağlardan endüstriyel fabrikalara uzanan büyük konuların yanı sıra girift yakın planlara odaklanarak fotoğraflarının teknik kapsamını genişletti.

Bender tarafından düzenlenen Taos, New Mexico ziyaretleri sırasında Adams, şair Robinson Jeffers, sanatçılar John Marin ve Georgia O'Keeffe ve fotoğrafçı Paul Strand dahil olmak üzere sanat camiasındaki önemli kişilerle tanıdıklar ve dostluklar kurdu. Adams'ın canlı ve konuşkan doğası, olağanüstü piyano becerileriyle birleştiğinde, onu sanatçı akranları arasında popüler yaptı. 1930'da, yazar Mary Hunter Austin'in metinlerini içeren ilk kitabı "Taos Pueblo" yayınlandı.

Strand, Adams'ın sanatsal gelişimi üzerinde derin bir etkiye sahipti. Adams, zamanın yaygın yumuşak odaklı ve izlenimci resimcilik anlayışından sapan Strand'ın negatiflerinde görülen sadelik ve titizliğe hayran kaldı. Strand cömert bir şekilde teknik sırlarını Adams'la paylaştı ve onu tercih ettiği araç olarak tamamen fotoğrafçılığın peşinden gitmeye teşvik etti. Strand'dan Adams'ın benimsediği belirli bir öneri, baskılarındaki ton değerlerini geliştirmek için parlak kağıt kullanmaktı.

Adams, 1931'de Smithsonian Enstitüsü'nde "Ansel Adams'ın Sierra Nevada Dağları'nın Resimli Fotoğrafları" başlıklı ilk kişisel müze sergisini düzenledi. Sergi, High Sierra ve Canadian Rockies'in güzelliğini yakalayan 60 baskıyı sergiledi. Adams, Washington Post'tan olumlu bir eleştiri aldı ve fotoğraflar, görünüşe göre efsanevi tanrıların yaşadığı görkemli zirvelerin portrelerine benzetildi.

Başarılarına rağmen Adams, Strand'ın gösterdiği mükemmellik düzeyine henüz ulaşmadığına inanıyordu. Yanıt olarak, repertuarına natürmort ve yakın plan fotoğrafçılığı dahil ederek konusunu genişletmeye karar verdi. Yakalamadan önce her görüntüyü titizlikle tasarlayarak daha yüksek kalite elde etmeye çalıştı. Adams, doğal ışıkta küçük açıklıkların ve uzun pozlamaların kullanımını vurguladı, bu da keskin ayrıntılar ve geniş bir odak mesafesi yelpazesi ile sonuçlandı. Bu yaklaşımın en iyi örneği, en iyi natürmort fotoğraflarından biri olarak kabul edilen "Rose and Driftwood"da (1933) görülebilir.

1932'de Adams, MH de Young Müzesi'nde Imogen Cunningham ve Edward Weston ile birlikte bir karma sergiye katıldı. Kısa bir süre sonra, resimciliğe karşı "saf veya düz fotoğrafçılığı" savunan bir kolektif olan Group f/64'ü kurmak için güçlerini birleştirdiler. Grubun adı f/64, kapsamlı alan derinliği sağlayan çok küçük bir diyafram ayarına atıfta bulunuyordu. Grubun manifestosu, saf fotoğrafın diğer sanat biçimlerinden türetilen hiçbir niteliğe sahip olmaması gerektiğini vurguladı; teknik, kompozisyon ve ortama özgü fikirlere odaklandı.

Fotoğrafçı Alfred Stieglitz'den ilham alan Adams, 1933'te San Francisco'da kendi sanat ve fotoğraf galerisini açtı. Ayrıca fotoğraf dergilerinde makaleler yayınlamaya başladı ve 1935'te ilk eğitim kitabı olan "Making a Photograph"ı yazdı.

Ayrıntı kaktüs "Saguaros, Saguro Ulusal Anıtı" Arizona. (Dikey Yönlendirme); Ansel Adams'ın Milli Parklar ve Anıtların Fotoğrafları serisinden, 1941 - 1942 yılları arasında derlenmiş, yakl. 1933 - 1942. Vikipedi aracılığıyla.

Sierra Nevada

Yaz aylarında Adams, grup için ücretli fotoğrafçı olarak görev yaptığı Sierra Club High Trips'e sık sık katıldı. Bu arada, yılın geri kalanında, çekirdek bir grup Sierra Club üyesi sosyal faaliyetler için düzenli olarak San Francisco ve Berkeley'de bir araya geldi. 1933'te Adams, ilk çocuğu Michael'ın gelişini ve ardından iki yıl sonra kızı Anne'nin doğumunu memnuniyetle karşıladı.

1930'larda Adams, vahşi alanların korunmasını savunmak için fotoğraflarını bir araç olarak kullanmaya başladı. Motivasyonu kısmen, bilardo salonu, bowling salonu, golf sahası, mağazalar ve artan otomobil trafiği gibi tesislerin kurulması da dahil olmak üzere Yosemite Vadisi'ndeki ticari gelişmenin artan tecavüzünden kaynaklanıyordu. Adams, Sierra Club'ın Kings Canyon'un milli park olarak tanımlanmasını sağlama çabalarını desteklemek için 1938'de "Sierra Nevada: The John Muir Trail" adlı sınırlı sayıda bir kitap çıkardı. Bu yayın, Kongre önündeki ifadesinin yanı sıra, 1940'ta Kings Canyon'un milli park statüsünün başarılı bir şekilde elde edilmesinde çok önemli bir rol oynadı. 1935'te Adams, Sierra Nevada bölgesini gösteren bir dizi çarpıcı fotoğraf çekti. Özellikle, en ünlü eserlerinden biri olan "Clearing Winter Storm", Yosemite Vadisi'nin tüm genişliğini, bir kış fırtınası yatışırken ve geride yeni bir kar tabakası bırakırken tasvir ediyordu. Adams, son fotoğraflarını bir araya getirerek 1936'da Alfred Stieglitz'in New York'taki ünlü "An American Place" galerisinde bir kişisel sergi düzenledi. Sergi hem eleştirmenlerden hem de sanat alıcılarından büyük beğeni topladı ve Adams'a saygıdeğer Stieglitz'den büyük övgüler aldı. Ancak ertesi yıl, Yosemite'deki karanlık oda alev alıp "Clearing Winter Storm"un olumsuzluğunu tehlikeye attığında bir felaket yaşandı. Adams, Edward Weston ve Charis Wilson'ın (Weston'ın müstakbel eşi) yardımıyla yangını söndürmeyi başardı. Ne yazık ki, olayda hiç basılmamış çok sayıda negatif de dahil olmak üzere binlerce negatif kayboldu.

Boulder Barajı Güç Ünitelerinin Elektrik Tellerinin Fotoğrafı; Ansel Adams'ın Milli Parklar ve Anıtların Fotoğrafları serisinden, 1941 - 1942 yılları arasında derlenmiş, yakl. 1933 - 1942. Vikipedi aracılığıyla.

Güneybatı Çölü

1937'de Adams, O'Keeffe ve arkadaşları, Ghost Ranch'in baş asistan Orville Cox'un rehberliğinde Arizona'da bir ay sürecek bir kamp gezisi düzenlediler. Her iki sanatçı da bu olağanüstü yolculuk sırasında yeni eserler üretti. Adams, Canyon de Chelly'nin uçurumunda Cox ile birlikte O'Keeffe'nin samimi bir portresini çekti. Deneyim üzerine düşünen Adams bir keresinde, "En istisnai fotoğraflarımdan bazıları o kanyonun içinde ve kenarında çekildi." Büyüleyici güneybatı çölünde yer alan ilgili kreasyonları, bölgeyi ortak keşiflerini sergileyerek sık sık birlikte sergilendi ve yayınlandı.

1930'ların geri kalanı boyunca Adams, mali zorluklar yaşayan Best's Studio tarafından elde edilen geliri desteklemek için çok sayıda ticari görev üstlendi. 1970'lere kadar finansal istikrar için bu atamalara güvendi. Müşterileri arasında Kodak, Fortune dergisi, Pacific Gas and Electric Company, AT&T ve American Trust Company gibi önemli kuruluşlar vardı. 1939'da Adams, St. Francis Hotel'de bulunan Timothy L. Pflueger tarafından yeni tasarlanan Patent Leather Bar'ı fotoğraflama fırsatı buldu. Ayrıca aynı yıl, dönemin popüler fotoğraf dergisi US Camera & Travel'ın editörlüğünü üstlendi.

Bir Fotoğraf Yarışması

1940 yılında Adams, Batı'da büyük katılım ve beğeni toplayan geniş ve son derece önemli bir fotoğraf sergisi olan A Pageant of Photography'nin prodüksiyonunu yönetti. Fotoğraf alanındaki önemini fark eden milyonlarca ziyaretçinin ilgisini çekti. Bu dönemde Adams, her ikisi de 1940 ve 1941'de tamamlanan bir çocuk kitabı ve son derece başarılı Yosemite Vadisi için Resimli Rehber'in yaratılması da dahil olmak üzere çeşitli projelerde eşiyle birlikte çalıştı. Detroit'te fotoğraf atölyeleri düzenlemek. Eşzamanlı olarak, 1941'de, daha resmi öğretim görevlerine ilk adımını attı. Bu, askeri fotoğrafçıların eğitimini içeriyordu ve şimdi Art Center College of Design olarak bilinen Los Angeles Sanat Merkezi Okulu'ndaki öğretmenlik kariyerinin başlangıcı oldu.

 "Dance, San Ildefonso Pueblo, New Mexico, 1942," merdivenlerden eve çıkan başörtülü iki Tewa; Ansel Adams'ın Milli Parklar ve Anıtların Fotoğrafları serisinden, 1941 - 1942 yılları arasında derlenmiş, yakl. 1933 - 1942. Vikipedi aracılığıyla.

Duvar Projesi

1941'de Adams, Ulusal Park Servisi ile çeşitli Milli Parkların, Kızılderili bölgelerinin ve bakanlığın yetkisi altındaki diğer sitelerin fotoğraflarını çekmek için bir anlaşma yaptı. Amaç, bölümün yeni inşa edilen binasını süsleyecek büyük ölçekli duvar baskıları yaratmaktı. Sözleşme 180 günlük bir süre belirledi. Adams, bu çabayı gerçekleştirmek için arkadaşı Cedric ve oğlu Michael ile birlikte bir yolculuğa çıktı. Planları, "Duvar Projesi" çabalarını ABD Potash Company ve Standard Oil için görevlendirilen görevlerle birleştirmeyi kapsıyordu. Kişisel fotoğraf arayışları için de belirli günler ayırdılar.

 Girişin önden görünümü, "Kilise, Taos Pueblo Ulusal Tarihi Dönüm Noktası, New Mexico, 1942" [Misicn de San Gercnimo] (dikey yönlendirme); Ansel Adams'ın 1941–42 yılları arasında derlenen Milli Parklar ve Anıtlar Fotoğrafları serisinden, yakl. 1933–42. Vikipedi aracılığıyla.

ayın doğuşu

Adams, proje için New Mexico'da geçirdiği süre boyunca, en ünlü fotoğraflarından biri haline gelecek olan olağanüstü bir sahneyi yakaladı. Görüntü, baskın bir siyah gökyüzüne karşı karla kaplı dağlarla çerçevelenmiş mütevazı bir köyün üzerinde yükselen Ay'ı gösteriyordu. "Moonrise, Hernandez, New Mexico" adlı bu ikonik fotoğraf, Adams'ın daha sonra yaratılışına ilişkin açıklamaları nedeniyle daha fazla ün kazandı. Anlattığına göre, ön plandaki haçların üzerindeki ışık hızla azalıyordu ve poz ölçerini bulamıyordu. Ancak, uygun pozlamayı hesaplamak için Ay'ın parlaklığına ilişkin hafızasına güvendi. Daha önceki bir hatırasında Adams, fotoğrafın gün batımından sonra çekildiğini ve pozlamanın Weston Master metresi kullanılarak belirlendiğini belirterek daha anlaşılır bir açıklama yaptı.

Pozlamayı belirlemek için kullanılan kesin yöntem ne olursa olsun, sonuçta ortaya çıkan negatif, baskı sırasında zorluklar çıkardı. Ön plan az pozlanmış görünürken, bulutlardaki vurgular yoğun görünüyordu. "Moonrise", saygın "fotoğraf jürisi" Edward Steichen tarafından seçildikten sonra ilk olarak US Camera'nın 1943 yıllık baskısında yayınlandı. Bu erken teşhir, fotoğrafın 1944'te Modern Sanat Müzesi'ndeki ilk resmi sergisinden önce bir izleyici kitlesine ulaşmasını sağladı.

Adams, yaklaşık kırk yıl boyunca, kendisine sunulan en son karanlık oda ekipmanını kullanarak bu son derece popüler görüntüyü yeniden gözden geçirdi ve yeniden yorumladı. Ağırlıklı olarak 16 "x 20" formatında 1.369'dan fazla benzersiz baskı üretti. Bu baskıların çoğu 1970'lerde yaratıldı ve sonraki satışları, Adams'a ticari projelerden finansal bağımsızlık sağladı. Bu orijinal baskıların toplu değeri şu anda 25.000.000 doları aşıyor ve "Moonrise"ın tek bir baskısı için ödenen en yüksek fiyat 2006'da New York'ta bir Sotheby's müzayedesinde 609.600 dolara ulaştı.

Duvar Projesi 30 Haziran 1942'de sona erdi ve 2. Dünya Savaşı'nın başlaması nedeniyle planlanan duvar resimleri hiçbir zaman gerçekleştirilemedi. Adams, İçişleri Bakanlığı'na (DOI) toplam 225 küçük baskı gönderdi, ancak 229 negatifin mülkiyetini elinde tuttu. Bu negatifler arasında "The Tetons and the Snake River" da dahil olmak üzere çok sayıda ünlü görüntü vardı. Adams, yasal olarak ABD Hükümeti'nin mülkü olsa da, Ulusal Arşivlerin fotoğraf malzemelerini yeterince korumadığının farkındaydı ve soruşturmaları önlemek için çeşitli taktikler kullandı.

Özellikle bir resim, mülkiyetle ilgili ilgi uyandırdı: "Moonrise." Adams, seyahatini ve harcamalarını titizlikle kaydetmesine rağmen, fotoğraflarının belirli tarihlerini belgeleme konusunda daha az titizdi. Ne yazık ki, "Moonrise" tarihini not edemedi. Bununla birlikte, astronomik hesaplamalara ve Ay'ın konumuna dayanarak, görüntü sonunda 1991'de Sky & Telescope'tan Dennis di Cicco tarafından 1 Kasım 1941'e tarihlendi. Adams o gün için departmana fatura vermediği için görüntü haklı olarak ona aitti.

 "Formasyonlar, Carlsbad Caverns'deki birçok doğal oluşumdan birkaçı. Carlsbad Caverns National Park," New Mexico. (dikey yönlendirme); Ansel Adams'ın Milli Parklar ve Anıtların Fotoğrafları serisinden, 1941 - 1942 yılları arasında derlenmiş, yakl. 1933 - 1942. Vikipedi aracılığıyla.

Dünya Savaşı II

Edward Steichen, 1942'nin başlarında Deniz Havacılığı Fotoğraf Birimi'ni kurduğunda, Adams'a üye olarak katılması ve Washington, DC'de gelişmiş bir karanlık oda ve laboratuvarın inşasını ve yönetimini denetlemesi için bir davet gönderdi. Donanma. Adams teklifi kabul etti, ancak belirli koşullarla: subay olarak görevlendirilmeyi talep etti ve yalnızca 1 Temmuz'dan itibaren müsait olduğunu ifade etti. Steichen, ekibi olabildiğince hızlı bir şekilde bir araya getirmeyi amaçladığından, Adams olmadan ilerledi ve Nisan ayı başlarında diğer fotoğrafçılarını hazırlattı.[98]

Adams, Pearl Harbor saldırısının ardından Japon Amerikalıların hapsedilmesinden derinden rahatsız hissetti. Aciliyet duygusuyla, Williamson Dağı yakınlarındaki Owens Vadisi'nde bulunan Manzanar Savaş Yer Değiştirme Merkezini ziyaret etmek için izin istedi. Sonuç, başlangıçta Modern Sanat Müzesi'ndeki bir sergide yer alan ve daha sonra "Özgür ve Eşit Doğmak: Sadık Japon-Amerikalıların Hikayesi" adlı yayınlanmış bir çalışma haline gelen bir fotoğraf-deneme oldu. Ancak kitap direnişle karşılaştı ve onu sadakatsiz bulan birçok kişi tarafından reddedildi. Bu proje, Adams'ın daha tanıdık iş yapısından hem biçimsel hem de felsefi açıdan önemli bir ayrılığı işaret ediyordu. Ayrıca Adams, Aleut Adaları'ndaki gizli Japon tesislerini sergileyen baskıların üretimi de dahil olmak üzere ordu için çeşitli fotoğraf görevlerini üstlenerek savaş çabalarına değerli katkılarda bulundu.

1943'te Adams, steyşın vagonuna bir kamera platformu monte ederek fotoğrafçılığına benzersiz bir yaklaşım getirdi. Bu, yakın ön planın ve geniş arka planların gelişmiş perspektiflerini yakalamasına izin verdi. Sonuç olarak, bu döneme ait manzara fotoğraflarının çoğu, önceki yıllarda yaptığı gibi engebeli zirveleri ölçeklendirmek yerine arabasının tavanından çekildi.

Adams, kariyeri boyunca üç Guggenheim Bursu ile onurlandırıldı. 1946'da verilen ilk burs, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki her milli parkı belgelemek için özel olarak verildi. O zamanlar 28 milli park vardı ve Adams bunların 27'sini başarılı bir şekilde fotoğrafladı, tek istisna Florida'daki Everglades Ulusal Parkı idi. Bu proje, Old Faithful Gayzeri, Grand Teton ve McKinley Dağı gibi simgesel yapıların unutulmaz görüntülerini ortaya çıkardı.

1945'te Adams'a California Güzel Sanatlar Okulu'nda ilk güzel sanatlar fotoğraf bölümünü kurma görevi verildi. Bu girişimin bir parçası olarak, önemli fotoğrafçılar Dorothea Lange, Imogen Cunningham ve Edward Weston'ı konuk öğretim görevlisi olarak davet ederken, Minor White baş eğitmen rolünü üstlendi. Fotoğraf departmanı, aralarında Philip Hyde, Benjamen Chinn ve Bill Heick'in de bulunduğu çok sayıda kayda değer fotoğrafçı yetiştirmeye devam etti.

 Püsküren, karanlık gökyüzüne karşı, "Eski Sadık Şofben, Yellowstone Milli Parkı," Wyoming - Ansel Adams , Wikipedia aracılığıyla.

1950'ler

1952'de Adams, fotoğrafçılıktaki en iyi uygulayıcıları ve en son gelişmeleri sergileyen prestijli bir yayın olarak hizmet vermeyi amaçlayan Aperture dergisinin kuruluşunda çok önemli bir rol oynadı. Eşzamanlı olarak, görsel olarak büyüleyici içeriğiyle tanınan bir seyahat dergisi olan Arizona Highways'e katkıda bulundu. Adams'ın dergi için dikkate değer çalışmalarından biri, daha sonra 1954'te yayınlanan bir kitap haline getirilen Mission San Xavier del Bac üzerine bir makaleydi. Bu, uzun süredir arkadaşı olan Nancy Newhall ile verimli bir işbirliğinin başlangıcı oldu.

Adams, Haziran 1955'ten itibaren Yosemite'de düzenlenen yıllık atölye çalışmalarına başladı. 1981 yılına kadar devam eden bu atölye çalışmaları, onun uzmanlığından öğrenmek isteyen binlerce öğrencinin katılımını sağladı. Adams ayrıca yirmi yıl daha ticari görevlerde bulunmaya devam etti ve yakın arkadaşı Edwin Land tarafından kurulan ve hizmetleri için aylık bir maaş alan Polaroid Corporation'da danışmanlık rolü üstlendi. Binlerce fotoğraf çekmek için Polaroid ürünlerini kapsamlı bir şekilde kullandı ve en unutulmaz çalışmalarından biri olan "El Capitan, Winter, Sunrise" (1968) oldu. Adams, hayatının son döneminde 6x6 cm orta format Hasselblad fotoğraf makinesini tercih etti ve "Moon and Half Dome"u (1960) bu markayla çekilen kişisel favori fotoğrafı olarak değerlendirdi.

1957'den 1962'ye kadar Geraldine "Gerry" Sharpe, Adams'ın fotoğraf asistanı olarak görev yaptı ve genellikle onunla aynı yerlerde fotoğraflar çekti.

1963'te Adams, Sierra Club yoldaşı Russell Varian'ın anısına adanmış "What Majestic Word" adlı dördüncü portföyünü çıkardı. Klistronu birlikte icat eden Russell, 1959'da vefat etmişti. Portföyün adı, Russell'ın babası John Varian'ın yazdığı "Sand Dunes" şiirinden geliyordu ve on beş fotoğrafa hem John hem de Russell Varian'ın yazıları eşlik ediyordu. Önsöz, Russell'ın dul eşi Dorothy tarafından kaleme alındı ve seçilen fotoğrafların Russell Varian'ın karakterinin yorumları olarak hizmet etmesi amaçlandığını açıkladı.

 Çiftlik, çiftlik işçileri, arka planda Mt. Williamson, Manzanar Yeniden Yerleştirme Merkezi, California - Ansel Adams , Wikipedia aracılığıyla.

Daha sonra kariyer

1960'larda Adams'ın sağlığı gut ve artritten etkilendi ve bu da onu rahatlama umuduyla yeni bir ev aramaya yöneltti. Santa Fe'yi düşünmelerine rağmen, hem Adams hem de karısının Kaliforniya'da taahhütleri vardı ve Virginia, babasının Yosemite stüdyosunu yönetiyordu. Bir arkadaşı onlara Carmel Highlands'de Big Sur kıyı şeridinin pitoresk bir manzarasını sunan bir mülk teklif etti. Mimar Eldridge Spencer ile işbirliği yaparak 1961'de yeni evlerini planlamaya başladılar ve sonunda 1965'te oraya taşındılar. Adams, zamanının önemli bir bölümünü kırk yıl boyunca birikmiş olan kapsamlı birikmiş negatifleri basmaya adadı.

1960'larda, daha önce fotoğrafları güzel tabloların yanında sergilemekten çekinen birkaç ana akım sanat galerisi Adams'ın çalışmalarının değerini fark ettiğinden, fotoğraf algısında bir değişiklik meydana geldi. Özellikle, Philadelphia'daki eski Kenmore Galerisi onun resimlerini sergilemeye karar verdi.[116] Mart 1963'te Ansel Adams ve Nancy Newhall, California Üniversitesi başkanı Clark Kerr'den üniversitenin yüzüncü yıl kutlamalarının anısına üniversitenin kampüslerini yakalayan bir dizi fotoğraf çekme komisyonunu kabul ettiler. Ortaya çıkan ve üniversitenin sloganı olan "Fiat Lux" adını taşıyan koleksiyon 1967'de yayınlandı ve şu anda Riverside, California Üniversitesi Fotoğraf Müzesi'nde sergileniyor.

1970'ler boyunca Adams, yakın zamanda fotoğraf departmanları kurmuş olan sanat müzelerinden gelen artan talebe yanıt olarak, geniş kasasından negatifleri yeniden bastı. 1972'de, Kaliforniya sahilinin belirli bölgeleri boyunca kalkınmaya ilişkin eyalet düzenlemelerine izin vermeyi amaçlayan Önerme 20'yi desteklemek için görüntüleriyle katkıda bulundu. Ayrıca Adams, çalışmalarını 1974'te Fransa'da yıllık bir fotoğraf festivali olan Rencontres d'Arles'te sergiledi ve Metropolitan Museum of Art'ta önemli bir retrospektif sergi açtı. Ayrıca, 1975'te Arizona Üniversitesi'nde şu anda mülkünün belirli yönlerini yöneten Yaratıcı Fotoğrafçılık Merkezi'nin kuruluşunda çok önemli bir rol oynadı.

1979'da Başkan Jimmy Carter, Adams'ı bir ABD başkanının ilk resmi fotoğraf portresini çekmesi için görevlendirdi.


Write & Read to Earn with BULB

Learn More

Enjoy this blog? Subscribe to kriptosekici

4 Comments

B
No comments yet.
Most relevant comments are displayed, so some may have been filtered out.